Maand van de goede voornemens

Zo wordt januari vaak genoemd. Het is waarschijnlijk ook wel de maand waarin al weer een heleboel mensen hun voornemens aan de kant schuiven. Daarom heb ik een steeds terugkerend voornemen gekozen. Ik ga 1x in de week op de baan trainen.
En als ik tijd heb, wil ik ook aanhaken bij de duinloopgroep.

Het maakt het rennen wel heel echt, als je rondjes op de atletiekbaan loopt en meteen termen als ‘driehonderdjes’ te horen krijgt. Het erge is nog… ik begrijp wat ze bedoelt, 300 meter rennen en 100 meter uitlopen. Maar bijvoorbeeld dat uitlopen.. hoe gaat dat dan. Is dat echt lopen of dribbelen. Gelukkig zijn er een aantal snelle Jelle’s in de groep en kan ik het afkijken. Ook de hierarchie op de atletiekbaan is anders dan ik had verwacht. Als je rent blijf je in baan 1, dribbelen in baan 2, maar ook de snellerds halen je in via baan 2. Uitlopen in baan 3 en 4, wat dan wel weer logisch klinkt.

Ik ben heel benieuwd, deze week al weer mijn derde les. En daarna beslis ik echt of ik lid word, maar eigenlijk weet ik het al. Het is een leuke groep en met die duintraining op zaterdagochtend krijg je ook waar voor je geld. Ik zal niet elke week mee het duin in rennen, maar zo af en toe ook leuk om mee te pakken. Is toch weer afwisseling van mijn normale rondjes.

baantraining

Ik heb begrepen vanmorgen dat de fitnesscentra niet eens afgeladen vol zijn deze maand. Ondanks dat ik niet echt van voornemens houd, hoop ik niet dat het betekent dat niemand een sportief voornemen heeft dit jaar.

4 thoughts on “Maand van de goede voornemens

  1. Leuk he, die regeltjes ;). En als je dan een keer op woensdag meeloopt, dan blijken ze opeens weer anders te zijn :). Of als de sprinters toevallig ook de baan gebruiken. Of als de jeugd gaat hordelopen. Dat soort dingen. Lekker variabel dus. Eigenlijk is er maar 1 echter regel geloof ik en das zoiets als: Loop mekaar niet overhoop 😉

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je! Nou echt! Als ik lid word, ben ik een echter loper haha.. Gelukkig heb ik mezelf dit jaar al een echter loper genoemd. Dus dat hoef ik niet meer aan mezelf te bewijzen! Baantraining is een zeer welkome aanvulling op mijn loopjes. Ik vind interval altijd lastig en nu heb je intervaltraining met een groep. Toch net even gezelliger 😉

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

