Rondje MUD

Voor alles een eerste keer. Zaterdag was mijn vuurdoop in de modder. Met schoonzus ingeschreven voor een pop up run! Maar dat is leuk!

Ik wist niet wat ik kon verwachten, 6,5km modder, is nu niet echt mijn favoriete ondergrond. We gingen van start, in het begin probeer je nog hevig elke plas of modderpoel te ontwijken, maar dan kom je op een grasveld aan, waar dat echt niet meer gaat. Ieh! Dat is koud, maar ook merk je dat binnen een paar secondes het gaat broeien in je schoenen, dus bij een volgende keuze – inderdaad – recht er doorheen! De kortste weg!

Ik hield mijn schoonzusje nog in de gaten, maar ze had muziek aan en al een tijdje niet gelopen, dus we zouden elkaar aan de finish zien. Ik probeerde wat andere dames bij te houden, maar dat ging te snel voor me. Hoewel ik wel steeds iemand achter mij hoorde hijgen. Ik wilde niet omkijken, maar degene voor blijven.

Sommige dames, heren, heb ik al helemaal niet gezien – gingen de modder stukken op een gegeven moment lopen, daardoor kon ik toch een soort van aanhaken bij een groepje dames die in tweetallen liepen.

Het was echt super leuk in het Amsterdamse bos, bospad, ruiterpad, klein stukje asfalt, grasveld, heuvel op via de bosjes, heuvel op via een trap, heuvel af, bijna glijdend zo glad en maar gaan, gaan gaan… genieten was het! Al hoewel het wel raar lopen is, als je geen idee hebt waar je bent, en hoe lang het nog gaat duren. Maar genoten hebben we!

en ik kon mooi wat foto’s van M. maken toen zij over de finish kwam! Mijn tijd was 48.17 voor 6.5km modder ploegen. Wel behoorlijk langzamer dan normaal, maar ruim onder de 50min waar ik mezelf op had neergezet! (die 12 min was inclusief de laatste vijf minuten van de warming up) Dus prima!

We did it en we gaan het zeker nog een keer doen. heb niet voor niks een extra paar gekocht specifiek voor dit doeleind.


Plaats een reactie